مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی

مهندسی معکوس و کپی‌سازی بردهای الکترونیک از دو تا شانزده لایه توسط متخصصین با تجربه و با استفاده از ابزارهای پیشرفته صورت می‌گیرد. مهمترین گام‌های مهندسی معکوس PCB به شرح زیر است:

  • گام اول: قطعات روی برد شناسایی شده و BOM قطعات استخراج و مشخصات فنی هر قطعه تعیین می‌گردد.
  • گام دوم: با استفاده از ابزارهای سخت‌افزاری و نرم افزاری بسیار دقیق و قابل اطمینان فایل PCB و Gerber در لایه‌های مختلف استخراج می‌شود.
  • گام سوم: با استفاده از فایل PCB و BOM قطعات، شماتیک برد استخراج می‌شود.
  • گام چهارم: در نهایت نمونه برد ساخته شده و پس از مونتاژ در اختیار سفارش دهنده قرار خواهد گرفت.

این گروه با تکیه بر تجربه چندین ساله و امکانات متعدد طراحی و راهکارهای تأمینی آمادگی دارد، در تولید و تأمین بردهای الکترونیک STM وTHT در تیراژ انبوه به سازندگان دستگاه و تجهیزات مختلف خدمات رسانی نماید.

طراحان الکترونیک در گروه فنی، با تکیه بر تجربه ده ساله و دانش به‌روز در طراحی و تحلیل مدارات الکترونیک طبق سفارش، خدمات زیر را در طراحی و ساخت بردهای الکترونیک ارائه می‌نمایند.
  • طراحی نقشه PCB، شماتیک، Gerber در دو تا شانزده لایه
  • تأمین قطعات الکترونیک از منابع معتبر توزیع کننده خارج از کشور
  • چاپ برد در اجناس، ضخامت‌ها و پوشش‌های مختلف توسط سازندگان معتبر
  • مونتاژ برد با روش‌های دستی و اتوماتیک
  • انجام تحلیل‌های Electro Magnetic, Signal Integrity, Power Integrity و Thermal
  • انجام تست‌های عملکردی و محیطی در آزمایشگاه‌های معتبر
  • طراحی و ساخت باکس و محافظ مکانیکی برد

برای مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی نیاز به گروه متخصصی است که در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند. این متخصصان با ساخت بردهای الکترونیکی بدون تخریب برد اصلی و با شباهت کامل به برد اصلی با روش هایی مانند تصویر برداری اشعه ایکس و پردازش تصاویر به ساخت بردهای الکترونیکی می پردازند. مهندسان شرکت تجهیز آفرینان مبین که در ساخت اینگونه بردها تخصص دارند به دلیل دسترسی به دانش فنی و تکنولوژی ساخت، نگهداری و تعمیر اینگونه بردها و سامانه های الکترونیکی علاوه بر مهندسی معکوس اینگونه بردها به ادغام کردن چند برد در یک برد و ساخت برد در ابعاد مختلف با توجه به نیاز کارفرما می پردازند.

استفاده از دانش روز دنیا در زمینه ی ساخت بردهای الکترونیکی علاوه بر سهولت در صنایع مختلف باعث پیاده سازی روش های غیر تخریبی می شود. متخصصین مجموعه ی ما برای مهندسی بردهای الکترونیکی با پردازش تصاویر به کمک نرم افزارهای روز دنیا کد نویسی را به صورت کاربردی و تخصصی انجام می دهند.

بهترین خدمات مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی

به دلایل مختلفی مانند بالا بودن هزینه ی واردات بردها و دسترسی نداشتن به تولید کنندگان اصلی شرکت های معتبری مانند تجهیز آفرینان مبین با به کارگیری دانش و تخصص نخبگان در این زمینه بهترین خدمات مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی را به انجام می رسانند. این کار علاوه بر کاهش هزینه ها نسبت به تهیه ی برد اصلی باعث دسترسی آسان به بردهای تخصصی جهت برنامه ریزی تولید می شود.

با این کار بردهای الکترونیکی توسط مهندسان بومی سازی می شود و دیگر نیازی به خروج ارز از کشور برای تهیه ی این بردهای الکترونیکی نمی باشد. طراحی این بردهای الکترونیکی بر اساس نمونه های اولیه شامل مدارهای مختلفی از جمله مدارهای آنالوگ و دیجیتال می شود. به دلیل استفاده از روش های مختلفی در طراحی بردهای الکترونیکی احتمال خطای انسانی در مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی به کمترین میزان می رسد.

انواع بردهای الکترونیکی

استفاده از بردهای الکترونیکی و لوازم آن در تجهیزات برقی و الکترونیکی به وفور یافت می شود. وسایل مختلف الکترونیکی و برقی با استفاده از این تجهیزات کار می کنند و قطعاتی مانند آی سی، خازن و مقاومت بر روی آن ها سوار می شود. بردها در انواع مختلفی مانند تک لایه، دو لایه و چند لایه تولید می شوند و هر کدام از آن ها برای انواع مختلفی از تجهیزات استفاده می شوند. به دلیل تحریم هایی که باعث عدم واردات تجهیزات به مقدار کافی به داخل کشور می شود بسیاری از این قطعات با روش هایی مانند مهندسی معکوس تهیه و روانه ی بازار می شوند.

جنس لایه ی مسی نازک برای بردهای الکترونیکی ساخته می شود و برای ساخت آن ها از متریال هایی مانند فایبر گلاس و آلومینیوم استفاده می شود. بردها را در دو نوع سخت و منعطف نیز تهیه و تولید می کنند. برای سفارش انواع بردهایی که با بهترین مهندسی معکوس ساخته می شوند می توانید به وب سایت معتبر تجهیز آفرینان مبین مراجعه کنید و از دانش متخصصان ایرانی برای پیشبرد صنعت بهره بگیرید.