طراحی چرخ دنده های دقیق و صنعتی

گروه طراحی وساخت Tam Trade با استفاده از طراحان متخصص و مجرب و با تکیه بر زیرساخت های تخصصی در حوزه سروموتور، عملگرها و مکانیزم‌های الکترومکانیکی کارنامه بسیار موفقی در اختیار دارد و تاکنون محصولات منحصربفردی در این حوزه با مصارف صنعتی و تجاری ارائه نموده است. عمده محصولات این شرکت از استانداردهای کیفی و محیطی با سطح بالا برخوردار می‌باشند. تولید انواع سروموتور و عملگر خطی در این شرکت از مراحل طراحی، تحلیل، ساخت، تولید و کنترل کیفیت بصورت کاملاً داخلی صورت می‌گیرد و هم اکنون تعدادی از محصولات این شرکت به عنوان محصولات شاخص در صنایع گوناگون در حال استفاده می‌باشد. خلاصه فعالیت‌های این شرکت در این حوزه به شرح زیر است:

  • مهندسی معکوس، بازطراحی و ساخت سروموتورهای خطی و چرخشی
  • طراحی، ساخت و تولید انواع گیربکس‌های دقیق صنعتی
  • کنترل کیفیت انواع عملگرها و گیربکس‌های دقیق
  • طراحی و ساخت انواع مکانیزم‌های کنترل دقیق و توان بالای الکترومکانیک

طراحی چرخ دنده صنعتی

برای کارایی ماشین و الکتروموتورها استفاده از انواع چرخ دنده ها ضروری است. این چرخ دنده ها در ماشین های تراش خورده و دنده های دوار مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی چرخ دنده های دقیق و صنعتی به منظور کارایی بهتر ماشین ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. چرخ دنده ها از بخش های مختلفی درست شده اند. در طراحی چرخ دنده ها بخش های مختلف آن را به بخش های درونی میانی و بیرونی تقسیم می کنند. بخش داخلی آن توپی است که به محور محرکی متصل می شود. قسمت اصلی آن بخش میانی است.

بخش های بیرونی عاملی مهم برای ایجاد سر و صدا هستند. برای ساخت انواع چرخ دنده ها از ریخته گری و آهنگری استفاده می شود. در ساخت چرخ دنده هایی که در دورهای پایین فعالیت می کنند و تحمل فشار در آن ها کم است از روش ریخته گری با ذوب پایین استفاده می شود. روش آهنگری قدمت بیشتری دارد و برای ساخت آن ها از دست استفاده می شود و ظرافت لازم را ندارد.

هزینه ی طراحی انواع چرخ دنده های صنعتی

چرخ دنده ها انواع مختلفی دارند و برای ساخت آن ها باید زمان های متفاوتی صرف شود. ساخت بعضی از چرخ دنده ها نیاز به ظرافت بیشتری دارد و وقت بیشتری نیز می گیرد. تجهیزاتی که در ساخت این چرخ دنده ها مورد استفاده قرار می گیرد، از انواع تخصصی هستند و باید برای استفاده از آن ها از افراد متخصص کمک گرفت شرکت تجهیز آفرینان با به کارگیری کادری مجرب در زمینه ی طراحی انواع چرخ دنده های صنعتی فعالیت می کند و هزینه طراحی انواع چرخ دنده های صنعتی را با توجه به انواع آن با مناسب ترین قیمت در نظر می گیرد. برای طراحی اینگونه چرخ دنده ها باید آشنایی کافی در زمینه ی طراحی آن ها و مهندسی معکوس انواع چرخ دنده ها را داشت. رعایت دقیق استاندارها در طراحی انواع چرخ دنده ها بسیار ضروری است زیرا ممکن است چرخ دنده یه درستی کار نکند. برای اطمینان از کارایی چرخ دنده ها می توانید با متخصصان شرکت تجهیز آفرینان مبین در تماس باشید.

شیوه ی طراحی چرخ دنده ها

در شرکت تجهیز آفرینان مبین برای طراحی انواع چرخ دنده ها از نرم افزارهای تخصصی استفاده می شود. این نرم افزارها بعد از مدلسازی توان و نیروی چرخ دنده ها را با استفاده از استانداردهای تعریف شده محاسبه می کنند. برای چرخ دنده ها باید عملیات حرارتی مناسبی در نظر گرفته شود.

برای طراحی اولیه نیاز به موادی است که باید ار شرکت های معتبر تهیه شوند. این شرکت ها در داخل و یا خارج فعالیت می کنند و به تولید قطعات مورد نظر اشتغال دارند. انواع چرخ دنده های صنعتی توسط ماشین آلات صنعتی مانند تراش زنی و دنده زنی ساخته می شود. عملیات های حرارتی و سمانتاسیون برای افزایش مقاومت در سطوح چرخ دنده ها به کار می رود. باید چرخ دنده های ساخته شده را با استفاده از ماشین آلات مخصوص سنگ زنی کرد و به افزایش کیفیت و طول عمر آن ها از این طریق کمک کرد. برای آگاهی از فرایند طراحی چرخ دنده های صنعتی با گروه مهندسی تجهیز آفرینان مبین تماس بگیرید.